QUALCOMM MirasolDisplay

Displeje Mirasol od firmy Qualcomm sú založené na inovačnom princípe motýlich krídiel. Majú vysokú úroveň odrazu, živé farby a umožňujú sledovať displej v priamom slnečnom svetle.

Qualcomm MEMS Technologies nový MIRASOL displej je prvý farebný displej shcopný zobrazenia videa postavený na koncepte dúhového sfarbenia motýlich krídel. Inšpiráciou pre zkonštruovanieMIRASOL displeja boli časti tiel najživšie sfarebných tvorov prírody: blankytné krídlo motýľa, krk kolibríka a dúhový záblesk tropických rýb. Kryštály odrážajú svetlo v rôznych uhloch, čo spôsobuje, že svetelné vlny sa navzájom rušia, čo vidíme ako meniace sa alebo dúhové farby. Vedci tomu hovoria štruktúrne farby, na rozdiel od pigmentácie.

Čítať dalej

BIOPOWER BioWave

Systém je inšpirovaný obriou riasou Neurocystic Luetkeana, ktorá má niektoré pozoruhodné vlastnosti využité pri konštrukcii BioWave.Flexibilná sieť koreňov odolá vysokým silám a krútiacim momentom a oxidom uhoľnatým naplnený plavák udržiava listy blízko hladiny.

Spoločnosť BioPower vytvorila vlny využívajúci energetický systém s názvom bioWAVE. Každá jednotka sa montuje na morskom dne. Pivot v blízkosti morského dna prevádza pohyb troch plávajúcich listov a stonky na elektrickú energiu prostredníctvom palubného modulu Power Conversion. Vlnenie je prevedené do hydraulického tlaku, ktorý poháňa turbínu, ktorá následne generuje elektrinu.Tá je privádzaná na breh cez káble umistnené na morskom dne. Táto konštrukcia dokáže využiť dynamickú energiu z vĺn a vykazuje robustný výkon.

Čítať dalej

FESTO Bionic Handling Assistant

Voľne pohyblivý manipulačný systém obsahuje tri základné prvky pre priestorový pohyb, spolu s ručnou osou a chápadlom s adaptívnymi prstami.  Jeho jedenásť stupňov voľnosti umožňuje širokú škálu úloh, špecifických cestovných trás, ktoré na rozdiel od bežných manipulačných systémov nie sú čisto lineárne.

Flexibilný pohyb a presné uchytenie: na prvý pohľad, Bionic Handling Assistant sa zdá byť ľahko poddajné a prispôsobivé rameno ktorého štruktúra a celková prevádzka sú modelované na základe slonieho chobota. Nad rámec svojej čistej úžitkovej hodnoty, však, systém slúži ako vývojová platforma, ktorá kombinuje širokú rozmanitosť technológií a komponentov..

Čítať dalej

FESTO AquaJelly

Konštrukciu umelej medúzy možno považovať len ako pokus o získanie možnosti nahliadnutia na tieto fascinujúce morské stvorenia zblízka a poučiť sa z nich.

AquaJelly je umelá autonómna medúza vo vode, samoriadiaci systém, ktorý simuluje medúzie správanie. AquaJelly sa skladá z priesvitnej pologule s ôsmimi chápadlami pre pohon. V strede tohto zariadenia je vodotesné laserom-spekané teleso. Je tu centrálny elektromotor, dve lítium-iónové polymérové batérie, dobíjateľná riadiaca jednotka a servomotory pre špliechacie taniere.

Čítať dalej

FESTO SmartBird

SmartBird je ultraľahký, ale výkonný letový model s vynikajúcimi aerodynamickými vlastnosťami a extrémnou agilitou.Tento bionický nosič technológie , ktorý je inšpirovaný čajkou, môže vzlietnuť a pristáť autonómne - bez ďalšieho riadiaceho mechanizmu

Batérie, motor, prevodovka, kľukový mechanizmus, ovládanie a regulačná elektronika sú uložené v trupe SmartBirdu. Prostredníctvom dvojstupňového závitovkového prevodu, je vonkajším motorom ovládaný pohyb krídla hore a dole s prevodovým pomerom 1:45. Tento motor je vybavený tromi senzormi, ktoré presne registrujú pozíciu krídla.

Čítať dalej

DAIMLER BionicCar

Inžinieri z Mercedez-Benz Technology Center a DaimlerChrysler výskumu po prvý raz v histórii hľadali vzor pre nový automobil cieľene v prírode. Rožkatec štvorrohý- malá rybka žijúca v tropických vodách Atlantického a Tichého oceána sa stala inšpiráciou.

Bionické auto od Mercedesu -štúdia bola prezentovaná na Sympózium Inovácií 2005 vo Washingtone. Štúdia pojme 4 osoby, je 4,24 m dlhá a má koeficient aerodynamického odporu iba 0,19. Podľa Mercedes Bionic Car, je založený na A-triede. Priemerná spotreba paliva je 4,3 l na 100 km. Pri stálej rýchlosti 90 km/h, je dokonca spotreba paliva len 2,8 litrov. Podľa výrobcu, 140-hp diesel zrýchľuje vozidlo za 8,2 sekundy na 100 km/h, maximálna rýchlosť je 190 km/h

Čítať dalej

Spojte sa s nami

  • Bionika na Facebooku

Kontakt

Žilinská univerzita v Žiline
Strojnícka fakulta

Katedra konštruovania a častí strojov Univerzitná 1, Žilina 010 26

Finančná podpora

Copyright © 2009 - 2012, Žilinská univerzita v Žiline, Strojnícka fakulta
tvorba webstránok FIVE DIMENSIONS s.r.o.